După operația de cataractă, ce restricții sunt?

Operația de cataractă e una dintre intervențiile chirurgicale oftalmologice care se vindecă relativ rapid (2 – 8 săptămâni). Totuși există câteva restricții – cum ar fi păstrarea ochiului acoperit și uscat, evitarea condusului, a prafului și a leziunilor – pentru a nu interfera cu procesul de recuperare. În câteva săptămâni de la operație, te vei putea întoarce la activitățile de zi cu zi.

Medicul îți va spune exact ce poți face și ce nu, dar mai jos găsești câteva restricții și recomandări generale după operația de cataractă.

Restricții

• Nu ai voie să conduci până când doctorul îți permite. E posibil să se întâmple după primul consult post operator
  • Nu purta lentile de contact.
  • Nu pune niciun fel de presiune pe ochi (scărpinat, frecat, apăsat).
  • Nu înota, nu te duce la saună și nu face băi în cadă cu apă fierbinte.
  • Nu te machia cel puțin 2 săptămâni.
  • Nu folosi nici creme sau loțiuni faciale în apropierea ochilor.
  • Nu face eforti fizic intens după operația de cataractă (exerciții la sală, ridicat de obiecte grele, grădinărit, curățenie intensă în casă).
  • Nu-ți vopsi părul și nu apela la tratamente cu substanțe chimice timp de 1-2 săptămâni de la intervenție.
  • Nu zbura cu avionul decât dacă medicul tău își dă acordul.

Toate aceste restricții sunt măsuri de precauție pentru ca ochiul să se vindece complet și să nu apară complicații precum infecții oculare.

Recomandări

După operația de cataractă, e indicat să:

• Respecți tratamentul și să-ți aplici picăturile de ochi conform indicațiilor medicului.
  • Porți ochelari de soare când ieși afară.
  • Porți ochelari de somn în timp ce dormi, pentru a-ți proteja ochii.

În perioada de recuperare e normal să observi o ușoară inflamație la nivelul ochilor, să vezi în ceață sau distorsionat. Asta pentru că noul cristalin are nevoie de timp pentru a se obișnui. Picăturile de ochi sunt menite să reducă inflamația și să prevină infecțiile.

Contactează-ți medicul dacă experimentezi următoarele simptome după operația de cataractă: