Operatie Glaucom

Glaucomul este o afecțiune oculară cronică bilaterală caracterizată prin distrugerea progresivă a fibrelor nervului optic, nerv care este responsabil de transmiterea informațiilor de la ochi la creier. Află mai multe despre operația de glaucom.

Când îți dai seama că ai nevoie de operație de glaucom?

Dacă ai următoarele simptome:

• observarea de halouri în jurul punctelor luminoase
  • pierderea vederii
  • ochi roșii
  • durere oculară
  • îngustarea câmpului vizual (vedere în tunel)

Pentru că pierderea vederii cauzată de glaucom este ireversibilă, indiferent de stadiul bolii, este foarte important controlul oftalmologic complet regulat, care include măsurarea presiunii intraoculare, astfel încât diagnosticul să fie pus în fazele incipiente ale bolii și medicul să poată recomandă o schemă de tratament adecvată.

Tratamente laser pentru glaucom

Iridotomia laser este o procedură care constă în realizarea prin iris a unui canal de scurgere pentru umoarea apoasă, pentru a facilita eliminarea acesteia. Scopul este de a egaliza presiunea dintre camera oculară anterioară și cea posterioară și de a deschide unghiul iridocornean. Este procedura de elecţie pentru glaucomul cu unghi închis datorat blocajului pupilar.

Trabeculoplastia laser constă în lărgirea spațiilor trabeculare, permițând astfel eliminarea mai ușoară a umorii apoase din ochi, fiind indicată pentru tratamentul glaucomului cu unghi deschis sau al glaucomului cu unghi închis după iridotomie laser.

Iridoplastia periferică cu laser constă în contractarea periferică a irisului cu ajutorul laserului, în scopul deschiderii unghiului iridocornean. Se utilizează când nu poate fi folosită iridotomia sau ca o etapă preparatoare pentru trabeculoplastie.

Ciclofotocoagularea laser constă în distrugerea unei porţiuni a corpului ciliar pentru a scădea secreţia de umoare apoasă. Scopul este scăderea presiunii intraoculare și durerii oculare.

Tratament chirurgical pentru glaucom

Cele mai utilizate tehnici chirurgicale sunt chirurgia de drenaj – efectuarea unei mici găuri în cornee, pentru a crea o nouă cale de scurgere a umorii apoase și chirurgia de reconstrucție a căii de eliminare a umorii apoase.