Glaucom

Glaucomul este o afecțiune oculară cronică bilaterală caracterizată prin distrugerea progresivă a fibrelor nervului optic, nerv care este responsabil de transmiterea informațiilor de la ochi la creier.

Ce simptome ai în caz de glaucom?

• observarea de halouri în jurul punctelor luminoase
  • pierderea vederii
  • ochi roșii
  • durere oculară
  • îngustarea câmpului vizual (vedere în tunel)

Pentru că pierderea vederii cauzată de glaucom este ireversibilă, indiferent de stadiul bolii, este foarte important controlul oftalmologic complet regulat, care include măsurarea presiunii intraoculare, astfel încât diagnosticul să fie pus în fazele incipiente ale bolii și medicul să poată recomandă o schemă de tratament adecvată.

Cum poți preveni apariția glaucomului?

• Poartă ochelari de protecție atunci când lucrezi într-un mediu care îți pune vederea în pericol
  • Vizitează în mod regulat medicul oftalmolog pentru un consult oftalmologic complet
  • Respectă sfaturile și schema de prevenție prescrisă de către medic
  • Adoptă un stil de viață activ și sănătos
  • Ai în vedere factorii genetici de risc și mergi mai des la control pentru o eventuala depistare precoce a afecțiunii

Factori de risc pentru glaucom

• vârsta de peste 60 de ani
  • existența unor cazuri în familie
  • existența unor afecțiuni cronice precum diabetul, bolile cardiovasculare
  • hipertensiunea sau hipotensiunea arterială
  • corneea, care este subțire în centru
  • miopia severă sau hipermetropia
  • traumele suferite la unul sau la ambii ochi, inclusiv anumite intervenții chirurgicale
  • folosirea timp îndelungat a unor medicamente pe bază de corticosteroizi, în special picături de ochi

Ce tipuri de glaucom există?

Glaucomul cu unghi deschis – cea mai întâlnită forma a bolii, iar simptomele nu apar decât în momentul pierderii vederii. Cauza principală ar putea fie creșterea presiunii intraoculare, care va afecta nervul optic.

Glaucomul cu unghi închisaceasta forma a bolii apare în momentul în care unghiul format de iris și de cornee formează un blocaj, iar umoarea apoasa nu mai poate circula în mod corespunzător. Boala se poate dezvolta brusc sau în timp. Formele acute reprezintă o urgenta medicala, deoarece netratate la timp pot duce la orbire într-un ritm accelerat.

Glaucomul cu tensiune normală – în acest caz, nervul optic se degradează chiar daca presiunea intraoculară este normală. Cauzele nu sunt clar definite, însă s-au descoperit o serie de legături care vizează factorul genetic și moștenirea ereditară.

Glaucomul pigmentar – această formă apare atunci când pigmentul din iris se desprinde și blochează canalul de drenaj ocular. Simptomele care te pot duce cu gândul la această afecțiune sunt: vederea încețoșată și halouri în jurul zonelor luminate.

Glaucomul la copii – este posibil ca afecțiunea fie prezentă la copii, încă din primele zile de viață. De asemenea, se poate dezvolta în timp, din pricina blocării canalului de drenaj pentru nervul optic.

Ce metode de tratament există pentru glaucom?

• tratament medicamentos
  • tratament cu laser
  • tratament chirurgical

Toate tipurile de tratament sunt disponibile in cadrul clinicilor Dr Holhoș. Află ce presupune fiecare metodă de tratament pentru glaucom sau contactează-ne pentru mai multe detalii.