Investigatii

Pacienții noștri au la dispoziție o gamă completă de investigații oftalmologice de specialitate, destinate diagnosticării și urmăririi evoluției anumitor afecțiuni. Echipamentele cu care sunt dotate clinicile Dr. Holhoș sunt aparate de ultimă generație, cu performanțe și capacități ridicate, pentru o imagine cât mai exactă asupra afecțiunilor și problemelor oculare.

Identificarea problemelor oftalmologice la copii este primul pas spre rezolvarea acestora.

Este o investigație a retinei, care ajută la diagnosticarea corectă și completă a anumitor afecțiuni oftalmologice, precum și la monitorizarea acestora.

Microscopia speculară evaluează numărul, densitatea și structura celulelor endoteliale ale corneei, ultimul component al corneei, de care depinde claritatea vederii.

Aceasta se folosește pentru diagnosticarea anumitor patologii de cornee, cum ar fi keratoconos. Topografia corneană este o metodă foarte precisă care constă în realizarea unei hărți computerizate a corneei, pentru diagnosticarea afecțiunilor acesteia.

Biometria oculară se poate realiza prin contact (aplanație), cu ajutorul biometrului, sau non-contact, cu ajutorul tomografului computerizat OCT Optopol Revno NX.

Ecografia oculară este o investigație nedureroasă, în timp real, care permite diagnosticarea unor game variate de afecțiuni.

Angiografia este o investigație utilizată în diagnosticarea și urmărirea evoluției bolilor retiniene. Este efectuată cu ajutorul tomografului Optopol Revno NX.

Angiografia fluorescentă se folosește pentru diagnosticarea anumitor patologii retiniene (retinopatie diabetică, boli vasculare retiniene), precum și pentru monitorizarea glaucomului.

Cu ajutorul retinofotografiei digitale, se obțin imagini ale fundului de ochi și care aduce detalii privind rețeaua vasculară retiniană, nervul optic, structura coroidei sau starea fibrelor optice.

Pahimetria indică valoarea grosimii corneene, fiind o investigație utilizată în cazul anumitor intervenții de chirurgie refractivă corneană sau în cazurile de glaucom.

Perimetria computerizată (câmpul vizual) se utilizează cel mai frecvent în diagnosticarea glaucomului, și în completarea altor analize, în cazul cataractei, neuropatiei optice, retinopatiei pigmentare, etc.

Gonioscopia investighează unghiul iridocornean, pe unde ar trebui să se scurgă umoarea apoasă și dacă acest unghi este blocat sau închis, ridicând asfel presiunea în interiorul ochiului.

Testul Schirmer măsoară cantitatea de lacrimi secretate de glandele lacrimale.

Tonometria oculară măsoară tensiunea oculară (presiunea din interiorul ochiului), indicând creșterile anormale ale acesteia, care pot duce la scăderea acuității vizuale, în absența tratamentului.