Consult de bază

Consultul oftalmologic de bază cuprinde o serie de proceduri, începând cu discuția cu medicul oftalmolog, recomandarea și interpretarea investigațiilor de specialitate și diagnosticul final, alături de scrisoarea medicală.

Actele necesare și pregătirea pentru consult

  • pacienți minori sub 14 ani – certificatul de naștere
  • pacienți minori, cu vârsta între 14-18 ani – cartea de identitate
  • pacienți adulți – cartea de identitate sau pașaport

Totodată, vă rugăm, dacă purtați ochelari, să îi aduceți, pentru a-i măsura, împreună cu plicul sau prescripția acestora.

Mulți pacienți se întreabă de ce e nevoie de actul de identitate. Deoarece fișa pacientului este un act medico-legal, actul de identitate se utilizează pentru a verifica datele de pe fișă, în cazul în care sunteți deja pacientul nostru, sau pentru a completa o fișă nouă.

Este recomandat ca doamnele să nu folosească produse de machiaj înaintea consultului.

Din cauza picăturilor de dilatare care se pun în ochi, apare efectul vederii în ceață, de aceea nu este recomandat să conduceți autoturismul. Vederea în ceață poate persista până la 3 ore.

Care sunt simptomele care indică o urgență oftalmologică?

  • pierderea bruscă a vederii cu sau fără reluarea ei (totală sau parțială)
  • cercuri luminoase în culorile curcubeului, în jurul surselor de lumină
  • deformarea conturului obiectelor
  • pierdere/ îngustare de câmp vizual
  • fulgere sau musculițe „zburătoare” apărute în număr mare, brusc
  • traumatism în zona capului și/ sau a ochilor
  • apariția bruscă a unei pete/perdele negre
  • dureri intense oculare și orbitare, pupilă dilatată, ochi roșu
  • ochii roșii, iritați, mâncărimi locale, pleoape umflate, secreții
  • arsuri chimice
  • corpi străini oculari/intra oculari

Când este recomandat consultul oftalmologic?

  • oricând observați scăderea acuității vizuale, sau experimentați un simptom enumerat mai sus
  • atunci când părinții sunt purtători de ochelari (miopie, hipermetropie, astigmatism) copiii trebuie să facă anual un consult oftalmologic pentru a diagnostica și trata din timp viciul de refracție
  • în jurul vârstei de 40-45 de ani apare oboseala la aproape, la distanța pentru citit. Este vorba de presbiopie, ceea ce ne face să avem nevoie de ochelari de aproape.
  • o dată la 2 ani până la vârsta de 60 de ani
  • anual după vârsta de 60 de ani

Consultații de urgență

În cadrul clinicilor noastre, se efectuează consultul în regim de urgență, în timpul orelor de program (L-V 9-18, S 10-14). Au prioritate pacienții care au deja programare, dar dacă aveți o urgență, vă rugăm să sunați întâi pe numerele de telefon aferente clinicilor, pentru a vă asigura de disponibilitatea unui medic. Colegele de la recepție vă vor comunica pașii următori pentru a beneficia de consultația de urgență.

Consultații optometrice (pentru stabilirea dioptriilor)

Consultul optometric, pentru stabilirea dioptriilor, se poate face fără programare, deși este recomandat să sunați înainte la optica la care doriți consult. Consultul optometric este realizat de un optometrist, iar la finalul consultului se poate elibera prescripția de ochelari. Consultațiile optometrice sunt gratuite dacă ochelarii sunt comandați în rețeaua noastră.

Servicii decontate CNAS

Pacienții noștri beneficiază de consultul oftalmologic gratuit la clinicile Dr. Holhoș din Cluj Napoca, Alba Iulia și Mediaș, cu bilet de trimitere de la medicul de familie, decontat de CNAS. Numărul consultațiilor gratuite depinde de nivelul plafonului lunar oferit de către CNAS. Consultul oftalmologic de specialitate va fi realizat de către medicii de mai jos, la numerele de telefon afișate.

  • Clinica Cluj Napoca – 0377702882 – dr. Țicle Alexandra
  • Clinica Alba Iulia – 0358104654 – dr. Creț Claudia
  • Clinica Mediaș – 0369422543 – dr. Czika Alexandra
Fă-ți o programare

Puteți face programare rapid prin formularul din dreapta, sau direct la telefon. Colegii noștri de la recepție vă pot comunica disponibilitatea și informațiile necesare programării. Completarea formularului nu reprezintă înregistrarea sau confirmarea unei programări, ci transmiterea unei cereri de programare. Veți fi contactat de către echipa noastră, pentru verificarea disponibilității medicilor și realizarea unei programări.

VEZI CABINETELE ȘI CLINICILE

Notă de informare pacienți cu privire la programarea la consult/operație

Pacientul care își anulează o programare la consult/operație, o singură dată, cu cel puțin o zi înainte de programare, are dreptul la o a doua programare realizată în aceleași condiții.
Dacă pacientul își anulează, în mod consecutiv, și cea de-a doua programare la consult și/sau operație, o nouă programare se va efectua doar dacă pacientul acceptă plata în avans (prin ordin de plată sau cash la recepție) atât pentru consult, cât și pentru operație.
Pacientul care nu se prezintă la consult/operație, nu anunță anularea programării, și nici nu răspunde la apeluri, poate solicita o a doua programare doar dacă achită consultul/operația în avans.
Pacienții care solicită programare pentru operațiile de retină sau cele laser Prk/Femtolasik/Smile Pro achită în avans 30% din contravaloarea operației. Programarea se va realiza doar după încasarea avansului. Dacă pacientul anunță cu minim 48h anterior intervenției că se află în imposibilitate obiectivă de a se prezenta, i se va restitui tot avansul achitat. Dacă pacientul nu se prezintă și nu anunță cu cel puțin 48h anterior imposibilitatea prezentării, avansul achitat se consideră a fi pierdut cu titlul de daune interese și nu se mai restituie.