Tonometrie oculară

Tonometria este un test de diagnostic care măsoară presiunea din interiorul ochiului, care se numește presiune intraoculară.

Ce presupune tonometria oculară?

Înainte de testul de tonometrie, medicul vă va pune picături oftalmice în ochi, astfel încât să nu simțiți
nimic care îl atinge. Odată ce ochiul este amorțit, medicul dumneavoastră poate atinge o fâșie mică de
hârtie, care are o substanta portocalie, pe suprafața ochiului pentru a-l pata. Acest lucru ajută la
creșterea preciziei testului. Medicul dumneavoastră vă va pune apoi în față un aparat numit „lampă cu
fantă”. Vă va cere să vă sprijiniți bărbia și fruntea pe suporturile furnizate, apoi va muta lampa spre ochi
până când vârful sondei tonometrice vă atinge corneea. Aplatizându-vă puțin corneea, tonometrul vă
poate detecta presiunea din ochi. Medicul va regla tensiunea până când va obține o citire corectă.
Deoarece ochiul este amorțit, nu veți simți dureri în timpul acestei proceduri. Tonometria este o
procedură sigură.

Ce se poate diagnostica prin tonometrie oculară?

Medicul poate sugera testul de tonometrie dacă suspectează că este posibil să aveți risc de glaucom, sau
pentru completarea unor investigații.

Este posibil să aveți un risc crescut de glaucom dacă:

  • aveți peste 40 de ani
  • aveți antecedente de glaucom în familie
  • aveți miopie sau hipermetropie
  • aveți alte afecțiuni oculare cronice
  • v-ați rănit ochiul în trecut
  • aveți diabet
  • aveți tensiune arterială crescută
  • aveti circulație sanguină slabă
  • ați utilizat medicamente cu corticosteroizi pentru perioade lungi de timp

Medicul dumneavoastră vă poate testa, de asemenea, presiunea ochilor dacă aveți simptome precum:

  • pierderea treptată a vederii periferice
  • vedere în tunel
  • dureri oculare severe
  • vedere încețoșată
  • halouri în jurul luminilor
  • înroșirea ochilor

Toate aceste simptome pot fi semne de glaucom.

Text revizuit medical de Dr. Teodor Holhos, Medic chirurg oftalmolog
Scris de Echipa Dr Holhos
Fă-ți o programare

Puteți face programare rapid prin formularul din dreapta, sau direct la telefon. Colegii noștri de la recepție vă pot comunica disponibilitatea și informațiile necesare programării. Completarea formularului nu reprezintă înregistrarea sau confirmarea unei programări, ci transmiterea unei cereri de programare. Veți fi contactat de către echipa noastră, pentru verificarea disponibilității medicilor și realizarea unei programări.

VEZI CABINETELE ȘI CLINICILE

Notă de informare pacienți cu privire la programarea la consult/operație

Pacientul care își anulează o programare la consult/operație, o singură dată, cu cel puțin o zi înainte de programare, are dreptul la o a doua programare realizată în aceleași condiții.
Dacă pacientul își anulează, în mod consecutiv, și cea de-a doua programare la consult și/sau operație, o nouă programare se va efectua doar dacă pacientul acceptă plata în avans (prin ordin de plată sau cash la recepție) atât pentru consult, cât și pentru operație.
Pacientul care nu se prezintă la consult/operație, nu anunță anularea programării, și nici nu răspunde la apeluri, poate solicita o a doua programare doar dacă achită consultul/operația în avans.
Pacienții care solicită programare pentru operațiile de retină sau cele laser Prk/Femtolasik/Smile Pro achită în avans 30% din contravaloarea operației. Programarea se va realiza doar după încasarea avansului. Dacă pacientul anunță cu minim 48h anterior intervenției că se află în imposibilitate obiectivă de a se prezenta, i se va restitui tot avansul achitat. Dacă pacientul nu se prezintă și nu anunță cu cel puțin 48h anterior imposibilitatea prezentării, avansul achitat se consideră a fi pierdut cu titlul de daune interese și nu se mai restituie.