Testul Schrimer

Ochiul menține un nivel stabil de umiditate și elimină particulele străine producând lacrimi. Când ochii sunt prea uscați sau prea umezi, se poate efectua testul Schirmer.

Ce presupune Testul Schrimer?

Întâi trebuie să vă îndepărtați lentilele de contact sau ochelarii. Apoi vi se vor pune picături anesteziante
pentru amorțirea ochiului. Aceste picături vă vor împiedica să lăcrimați, ca reacție la benzile de testare.
Picăturile pot provoca iritații sau usturimi, dar senzația este temporară. Odată ce senzația de amorțeală
s-a format, medicul vă va trage ușor pleoapa de jos și va plasa o bandă specială de hârtie sub pleoapă.
Apoi veți sta cu ochii închiși aproximativ cinci minute, cu fâșia de hârtie pe poziție. În aceast interval,
este important să evitați strângerea sau atingerea ochilor. Acest lucru poate modifica rezultatele. După
cele cinci minute, medicul va îndepărta cu atenție fâșiile de hârtie din partea de jos a fiecărei pleoape.
Apoi se va măsura cantitatea de umiditate pe fiecare bandă.

Ca alternativă la testul Schirmer, medicul dumneavoastră poate evalua, de asemenea, producția de
lacrimi cu un test cu fir roșu. Un test de fir roșu este similar cu testul Schirmer, dar folosește fir în loc de
benzi de hârtie.

Dacă ochii sunt sănătoși, fiecare fâșie de hârtie ar trebui să conțină mai mult de 10 milimetri de
umiditate. Mai puțin de 10 milimetri de umiditate indică faptul că aveți probabil sindromul de ochi
uscat. Ochiul uscat ar putea fi doar un simptom al îmbătrânirii sau ar putea fi un simptom al unei stări de
sănătate subiacente, cum ar fi artrita reumatoidă. Probabil vor fi necesare mai multe teste pentru a
diagnostica cauza specifică a uscăciunii ochilor. Dacă ochii produc mai mult de 10 până la 15 milimetri de
umiditate, pot fi necesare și alte teste pentru a determina cauza ochilor umezi.

Ce se poate diagnostica cu Testul Schrimer?

Rezultatele anormale ale testului Schrimer vor determina medicul să caute cauza care stă la baza stării
dumneavoastră.

Cauzele potențiale ale uscăciunii ochilor includ:

  • îmbătrânire
  • diabet
  • schimbări de anotimp sau de climă
  • chirurgia pleoapelor sau a feței
  • chirurgie ochi cu laser
  • leucemie
  • limfom
  • lupus sau artrita reumatoidă
  • Sindromul Sjögren
  • administrarea anumitor medicamente, cum ar fi antihistaminice sau decongestionante
  • deficit de vitamina A

Potențialele cauze ale excesului de lacrimi includ:

  • climă, în special vreme rece și vânt
  • alergii
  • infecții
  • conducte lacrimale blocate
  • complicații din cauza uscăciunii ochilor
  • iritarea ochiului
  • gene încarnate
  • răceala obișnuită
  • conjunctivita
  • reacții la anumite medicamente, inclusiv diuretice și somnifere
Text revizuit medical de Dr. Teodor Holhos, Medic chirurg oftalmolog
Scris de Echipa Dr Holhos
Fă-ți o programare

Puteți face programare rapid prin formularul din dreapta, sau direct la telefon. Colegii noștri de la recepție vă pot comunica disponibilitatea și informațiile necesare programării. Completarea formularului nu reprezintă înregistrarea sau confirmarea unei programări, ci transmiterea unei cereri de programare. Veți fi contactat de către echipa noastră, pentru verificarea disponibilității medicilor și realizarea unei programări.

VEZI CABINETELE ȘI CLINICILE

Notă de informare pacienți cu privire la programarea la consult/operație

Pacientul care își anulează o programare la consult/operație, o singură dată, cu cel puțin o zi înainte de programare, are dreptul la o a doua programare realizată în aceleași condiții.
Dacă pacientul își anulează, în mod consecutiv, și cea de-a doua programare la consult și/sau operație, o nouă programare se va efectua doar dacă pacientul acceptă plata în avans (prin ordin de plată sau cash la recepție) atât pentru consult, cât și pentru operație.
Pacientul care nu se prezintă la consult/operație, nu anunță anularea programării, și nici nu răspunde la apeluri, poate solicita o a doua programare doar dacă achită consultul/operația în avans.
Pacienții care solicită programare pentru operațiile de retină sau cele laser Prk/Femtolasik/Smile Pro achită în avans 30% din contravaloarea operației. Programarea se va realiza doar după încasarea avansului. Dacă pacientul anunță cu minim 48h anterior intervenției că se află în imposibilitate obiectivă de a se prezenta, i se va restitui tot avansul achitat. Dacă pacientul nu se prezintă și nu anunță cu cel puțin 48h anterior imposibilitatea prezentării, avansul achitat se consideră a fi pierdut cu titlul de daune interese și nu se mai restituie.